czwartek, 15 maja 2014

Znaczenie wilkorów w książce.

Czy wilkory powstały z martwych? Co oznaczała wilkorzyca która miała poroże w gardle? A no właśnie jak dla mnie miały one ogromne znaczenie wilkory były ostrzeżeniem jak i ratunkiem dla rodu Starków. Czemu akurat jeleń zabił wilkorzycę? Myślę, że dlatego iż nijako przez Roberta Eddard zginął. Jak zresztą wiemy z późniejszych zdarzeń Robert zginął przed Nedem. To niejako by się zgadzało, ale nasza kochana mamusia Catelyn nie jest bez winny, ponieważ przyczyniła się do tego aby Ned wyjechał, ponieważ wierzyła w to o czym szeptano na dziedzińcach i za wszelką cenę chciała wysłać Neda do Królewskiej Przystani, po prostu stwierdziła, że jeżeli Eddard tam nie wyruszy to Robert go zabije. Jakież to musiało być żałosne. Teraz przedstawie parę cytatów związanych z wilkorami.
'' - Dziwi mnie że przeżyła na tyle długo, żeby się oszczenić - orzekł. Jego słowa przerwał krąg milczenia.
- Może nie przeżyła - powątpiewał Jory - Słyszałem... może wilczyca zdechła, zanim urodziły się szczenięta.

- Zrodzone z martwych - wtrącił ktoś. - Jeszcze gorzej. " Gra o tron. Bran.

"- Robert przyjeżdża? - Kiedy skinęła głową, jego twarz rozjaśnił uśmiech.
Catelyn żałowała, że nie może podzielać radości męża, ale słyszała, o czym szeptano na dziedzińcach: martwy wilkor znaleziony w śniegu, złamany róg w jego gardle. Pomimo coraz większego strachu zmusiła się do uśmiechu, patrząc na mężczyznę którego kochała, a który nie wierzył w znaki." Gra o tron. Catelyn. 

"Ned potrząsnął głową niedowierzająco.
- Robert nigdy nie skrzywdziłby ani mnie, ani nikogo z mojej rodziny. Byliśmy sobie bliżsi niż bracia. on darzy mnie miłością.  Jeśli mu odmówię, wścieknie się i przeklnie mnie, lecz nie minie tydzień, a będziemy się śmiać z tego. Ja go znam!
- Znałeś innego człowieka - oświadczyła - Król jest kimś innym - Catelyn przypomniała sobie martwego wilkora znalezionego na śniegu z gardłem przebitym rogiem. Chciała mu to uzmysłowić. - Mój panie dla Króla duma jest wszystkim. Robert przebył daleką drogę, by osobiście obdarzyć Cię tym ogromnym zaszczytem, a tobie nie wolno rzucać mu go w twarz" Gra o tron. Catelyn.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz